Era momentului reconstruirii Europei, un moment in care SUA a lansat Planul Marshall si a trimis cereale pentru a hrani Europa, când in mijlocul acestui cadru transformat, la 9 septembrie 1948, Ameropa a luat viata in orasul Basel, Elvetia. Fondatorii Ameropa, Arthur Zivy si fiul sau Felix Zivy, au pornit intr-o calatorie care initial a legat America de Europa – de aici si numele companiei – si a ajuns sa cuprinda toate continentele. Cerealele din SUA au fost transportate in Europa, iar in SUA au fost transportate ingrasaminte europene. Astfel a inceput calatoria Ameropa in comertul international.
Anii 1950 au marcat intrarea Ameropa pe piata braziliana, in timp ce subsidiara sa austriaca s-a extins in mai multe activitati pe piata interna. Anii 1960 au marcat ascensiunea Argentinei ca sursa de grâu si porumb, iar Ameropa a fost unul dintre pionierii exportului de soia din Brazilia in Europa. Doua decenii mai târziu, istoria a oferit noi oportunitati. Caderea Zidului Berlinului a marcat o schimbare seismica, deschizând piete anterior inaccesibile pentru companiile occidentale. Ameropa a intrat pe pietele din Europa Centrala si de Est, concentrândusi atentia asupra fostei Germanii de Est, Slovaciei, Ungariei, României si altele. Dincolo de aceste piete vecine, Ameropa a devenit o companie cu adevarat globala, deschizând birouri de la Rusia la China si de la Brazilia la Turcia.
Odata cu noul mileniu au venit noi repere, o adâncire a lantului de valoare in productie, origine, distributie si logistica, facând din Ameropa ceea ce este astazi: un jucator extrem de eficient si competent in industrie, contribuind la hranirea lumii. Tot la inceputul noului mileniu a fost infiintata oficial Fundatia Ameropa pentru a da inapoi comunitatilor care au contribuit la cresterea sa.
„În acesti 75 de ani, Ameropa a infruntat multe provocari, a experimentat multe incercari si erori, dar a rezistat tuturor furtunilor si a iesit mai puternica si mai buna. Acest lucru se datoreaza sprijinului neclintit si rabdarii actionarilor sai din familie, dinamismului si agilitatii managerilor sai, competentei si loialitatii angajatilor sai si parteneriatelor de incredere pe care le-a avut cu partenerii sai de afaceri”, a declarat Andreas Zivy, Presedintele Consiliului. „Și ramânem la fel de dedicati viziunii noastre de a dezvolta cu pasiune agribusiness pentru un viitor mai bun impreuna.”
„Prin toate acestea, un lucru ramâne neclintit – angajamentul Ameropa de a forma industria in mod responsabil si durabil, de a ridica comunitatile si de a lasa o amprenta pozitiva asupra lumii pentru generatiile viitoare”, a declarat William Dujardin, CEO-ul companiei. „Nimic din toate acestea nu ar fi posibil fara sprijinul constant al partenerilor nostri, furnizorilor, clientilor si bancilor”, a continuat el. „Pe masura ce privim catre orizonturile viitorului, ii aducem multumiri din inima partenerilor nostri si anticipam cu nerabdare urmatorii 75 de ani care vor veni.”
- Acasa
- Despre noi
- Activitatea comercială
- Sustenabilitate
- Fundație
- Stiri
- Cariere
- Contact WooCommerce not Found
- Newsletter